Házhoz szállított kerékpár kicsomagolás utáni összeszerelése
Szakszervizünk elvégzi a kerékpár garanciális beállításait. A szállítás miatt a kormányt 90 fokban elfordítjuk (ha másképp nem megoldható a csomagolás, akkor kiemeljük a stucniból), a pedálokat pedig leszereljük, hogy a szállítás során ezek ne sérülhessenek, szükség esetén pedig kereket is kivesszük. Neked csupán pár dolgot kell a kicsomagolást követően megoldani:
- Kormány egyenesbe forgatását és típustól függően a csavar rögzítését.
- A pedálok felszerelését.
- Kerék villába helyezését
Szükséges szerszámok: 13, 15- ös villáskulcs, 4, 5, 6-os imbuszkulcs
1. A kormány visszahelyezése
A gyártók kétféle kormányszárral szerelik a kerékpárokat:
Hagyományos (diós) kormányszár: A kormányszár a villanyakba rögzül, melyet egy dió és egy menetes átmenőcsavar rögzít. A kormányszáron van egy függőleges bemarás a felületen, ami a maximális kihúzhatóságot jelöli. Ezt a jelölést figyelembe véve lehet a kormányszárat kihúzni a villanyakból. A rögzítést a kormányszár tetején lévő imbuszcsavarral és egy 6-os imbuszkulccsal lehet rögzíteni.
FONTOS: jól húzd meg a csavart, nehogy "magában" elforduljon a kormány!
A-Head-es kormányszár: Ennél az újabb rögzítési megoldásnál, a kerékpárgyártók vagy egy FIX vagy egy ÁLLÍTHATÓ kormányszárral tudják megoldani a kormány rögzítését a villanyakhoz. Fontos, hogy ha FIX kormányszár van a kerékpáron, akkor csak egy állítható kormányszár cseréjével lehet a kormány magasságát állítani. A kormány egyenesbe fordítása után 2 csavart kell meghúzni, ami a kormányszár oldalán helyezkedik el. A rögzítéshez 4-es vagy 5-ös imbuszkulcs szükséges.
2. A pedálok felszerelése
A pedálok felszerelésénél csak arra kell figyelni, hogy a megfelelő oldalra tekerjük be azokat. A pedálmeneteknél van egy L és R jelölés, ami a bal és jobboldali pedálokat jelöli. Az L betűvel jelölt pedált a hajtómű bal oldalára kell (az óramutató járásával ellentétesen - BALRA), az R betűvel jelölt pedált pedig a hajtómű jobb oldalára (az óramutató járásával megegyezően – JOBBRA) betekernünk. Fontos, hogy ne erőltessük, a pedálnak simán rá kell kapnia a hajtókarba vágott menetre, melyet először kézzel be tudunk tekerni, majd egy PEDÁLKULCCSAL vagy 15-ös villáskulccsal (esetleg a patentpedáloknál IMBUSZKULCCSAL) rögzíthetünk.
3. Első kerék beszerelése
- Tárcsafékes bringánál a fékbetétek közül előbb szedd ki a távtartót.
- Ha V-fékes a kerékpárod, akkor a kerék rögzítését követően akaszd össze a féket. (A fék visszaakasztására akkor is szükség lehet, ha a becsomagoláskor a kormány elfordításához ki kellett akasztanunk a bowdent)
Az első kereket helyezd a villába, majd a gyorszárat tekerd össze és a karját hajtsd a bringa felé, lehetőleg felfelé / hátrafelé nézzen. Amennyiben csavaros rögzítése van a keréknek, úgy villáskulcs segítségével húzd meg apránként, minden oldalon mindig egy picit, és jó erősen rögzítsd. Ezzel a technikával elkerülöd azt, hogy a kerék a rögzítés közben elferdüljön. Ha mégis ferde lett a kerék, akkor az általunk jól beállított fék, befog és szorul. Ilyenkor ismételd meg a kerék beállítását!
Amennyiben valami problémád merül fel a kerékpár összeszerelése során, vagy csupán kérdésed lenne, fordulj bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz, és a kollégáink minden felmerülő kérdésre választ adnak!