Üzemkészen Szállítjuk

Mit is foglal magában az üzembe helyezés, mit végzünk el a kerékpáron?

Röviden összefoglalva: a megrendelt kerékpárt összeszereljük, leellenőrizzük, hogy hiánytalanul és sérülésmentesen hagyta-e el a gyártási helyét, beállítjuk a váltót és a fékeket, felszereljük a kiegészítőket (pl. prizmák, csengők, stb), beállítjuk a megfelelő guminyomást, kenőanyaggal látjuk el a láncot, valamint elvégezzük az adott kerékpártól függő esetlegesen szükséges további lépéseket is. Ezután újra becsomagoljuk többnyire a gyári megoldásnál is alaposabban, és elküldjük a megrendelőnek.

Én is össze tudom szerelni, ezért felesleges fizetni!” - Sokan rendelkeznek egy kerékpár összeszereléséhez megfelelő szakmai háttérrel, szerszámokkal, ugyanakkor megfelelő tapasztalat hiányában feleslegesen töltenek el akár órákat egy olyan feladattal, amelyet egy kerékpár szervizben nap, mint nap meg kell oldani, kiismerésre kerültek a különböző alkatrészek és márkák “trükkjei”.

A kerékpárok eltérő összeszereltségi- és beállítottsági szinten hagyják el a gyárkaput. Ha egy általános igazságot szeretnénk megfogalmazni, akkor azt mondanánk, hogy minél olcsóbb egy kerékpár, annál több időt kell eltölteni annak összeszerelésével és beállításával. A példában szereplő kerékpár átlagosnak mondható ebből a szempontból.

A biciklik - nagyon kevés kivétellel - egy kartondobozban hagyják el a gyártási helyüket, becsomagolva, nem teljesen összeszerelve, a váltók és fékek pedig nincsenek beállítva.

Miután szervizünkben kicsomagoljuk a kerékpárt, leellenőrizzük, hogy sértetlen és hiánytalan állapotban van-e. Ezután az alábbi feladatokat végezzük el:

  • Kerekek felszerelése
  • Guminyomás beállítása
  • Kerekek egyenes futásának ellenőrzése, szükség esetén centrírozása
  • Kormány felszerelése
  • Kormány- és kormányszár megfelelő pozícióba állítása
  • Nyereg és nyeregcső összeszerelése, nyeregcső zsírozása (erre többek között azért van szükség, hogy a későbbiekben ne tudjon beszorulni a vázba a nyeregcső)
  • Csapágyak ellenőrzése, szükség esetén beállítása
  • Pedál felszerelése (menetes részét szintén kenőanyaggal látjuk el)
  • Kiegészítők felszerelése (pl. sárvédő, világítás)
  • Lánc kenése
  • Fékek beállítása
  • Váltók beállítása
  • Világítás (ha van) ellenőrzése
  • Fék- és váltókarok, valamint a nyereg beállítása tapasztalataink alapján a legkényelmesebb pozícióba. Természetesen mivel nincs jelen a vásárló, ezért előfordulhat, hogy a későbbiekben a nyereg magasságát, kormányszár magasságát (amennyiben állítható) a vásárlónak szükséges saját igényei alapján finom hangolnia, de elmondható, hogy erre nagyon kevés esetben van szükség.

A fenti lépések után egy használatra kész kerékpárt kapunk:

A képen is látszik, hogy az összeszerelt kerékpárt nem tudjuk visszahelyezni a saját dobozába, ezért a legtöbb esetben alapos csomagolást követően egy nagyobb kartondobozba helyezzük azt. A futárszolgálatok 2018-ban bekövetkezett szállítási feltételeket érintő változása miatt azonban az első kereket le kell szerelnünk a kerékpárról a szállításhoz és a bicikli mellé helyezni azt. Rendkívül egyszerű visszahelyezni a kereket a csomag megérkezése után, ugyanakkor automatikusan elküldött szerelési útmutató segítségével könnyítjük meg a feladatot amennyiben szükség lenne rá.

 

Interaktív ügyfélszolgálat

Elakadtál a vásárlásban? Segítünk neked, bármelyik lépésnél is tartasz a vásárlás során.